Kuidas alustada?

Aerusurf on nagu jalgarattaga sõitmine – olles kord saanud kätte laua ja aeru tunnetuse, tuleb see edaspidi välja loomulikult.

Õppimiseks on soovitav valida tuuletu ilm ja sile vesi. Olles algaja on kõige parem alustada õppimist põlvili laual. Kui põlvili sõites saavutate kindluse ja tasakaalu, siis proovige laual püsti tõusta.
Jalad peaksid olema asetatud paralleelselt, õlgade laiuselt.
Põlved hoia natuke kõverdatult ning selg sirgelt.
Tasaakaalu hoia puusade liigutamisega.
Hoia käed sirged ning keera sõitmise ajal oma ülakeha, sest ülakehas on rohkem jõudu kui kätes.
Ülemise käega suru aeru käepidet alla, alumine käsi on pigem toetav.
Algajana hoia pigem aeru tõmbed lühikesed ja lauale lähedal.
Otse sõitmiseks tee 4-5 tõmmet ühel pool, seejärel vaheta poolt.

Kuna alguses juhtub tegijal nii mõndagi, siis võib juhtuda ka kukkumisi.
Kalluta end kukkumisel pigem küljele, mitte otse lauale, sedasi on võimalus endale või lauale viga teha väiksem.
Kui sa kukkudes jääd eemale nii lauast kui ka aerust, siis kindlasti püüa enne saada kätte laud ning seejärel aeruta käte abil oma aerule järele. Selleks, et laud sinust eemale ei triiviks, soovitame kasutada turvaliini, mis kinnitub ühe otsaga laua külge ja teise otsaga kas ümber su keha või pahkluu.
Allpool on toodud välja mõned tüüpilised vead, mida algajad teevad.

  • Küürus selg – hoia oma selg sirgena.
  • Horisondi asemel vaadatakse oma jalgu.
  • Aeru laba nurk on vales suunas. See peaks olema sinust eemale ulatuv, mitte sinu poole.
  • Sirgete jalgadega laual seismine. Kui kõverdad oma põlvi, on sul palju lihtsam tasakaalu hoida.